Nacházíte se zde: Úvod » Katalogy ubytování » Česká republika » Orlické hory » Žamberk

Hledat ubytování

Filtrování výsledků

Typ objektu:

Vybavení objektu:

Oplocení:

Počet ložnic u chat a chalup:
Sport:
Koupání
Lyžování

Žamberk - Ubytování a pronájem chat a chalup na Silvestra

Plánujete oslavit silvestr na horách nebo kdekoliv jinde v ČR nebo SR a hledáte vhodné ubytování? Rezervujte si chatu, chalupu, hotel, penzion či apartmán s dostatečným předstihem, neboť poptávka po silvestrovských pobytech značně přesahuje nabídku.

Vaše kritéria:
1 objektů
FILTROVAT VÝSLEDKY
počet na stránce: řazení:
AKCE
Apartmán(y) TRANS Žamberk
Kuchyně s linkou, sporákem, lednicí a jídelním koutem
Pokoj s lůžky a peřináči
Pokoj s lůžky a nočními stolky
Pokoj s lůžky
Koupelna s vanou, sprchovým koutem, umývadlem a zrcadlem
Pohled na apartmán

ZJISTIT CENU
zobrazeny objekty 1-1 z 1

Žamberk

Cestovní ruch je důležitou součástí společenského života a pomáhá poznávat rozmanitost krajiny, kulturní památky i přírodní pozoruhodnosti. Těmi se může pochlubit také město Žamberk.Leží v severovýchodní části Pardubického kraje České republiky. Přístupné je po silnici č. 1/11, 60 km od Pardubic a 55 km od Hradce Králové.Pro svoji polohu je Žamberk nazýván branou do Orlických hor. Město leží v údolí řeky Divoká Orlice, ze severu chráněno Kapelským vrchem s rozhlednou z roku 1932. Na úpatí tohoto vrchu vybízí ke své návštěvě budova městského muzea s přilehlým židovským hřbitovem. Nedaleko se tyčí dominanta města, kostel sv. Václava. Čtvercové náměstí se svými stavbami - radnice, morovým sloupem, kašnou a dalšími historickými domy, přes den ožívá čilým obchodním ruchem. Milé obchůdky s upomínkovými předměty zde nabízejí řemeslné výrobky ze dřeva, keramiky, proutí a regionální specialitu, vamberskou krajku.Dalšími nepřehlédnutelnými stavbami ve městě je zámek rodu Parishů s rozlehlým zámeckým parkem a Divišovo divadlo, stánek kulturního dění ve městě. Na svých procházkách městem najdete mnoho sakrálních památek, kapliček a památných chráněných stromů, třeba na naučné stezce Žamberk - Kunvald nebo zajímavá místa na Výletním okruhu městem.Výletní okruh městemTrasa je nenáročná, vhodná pro pěší i cyklisty s malými dětmi, pro dětské kočárky, vozíčkáře. Délka trasy: asi 8,5 kmVýchozím bodem výletu je Masarykovo náměstí v centrum města. Zde si prohlédneme budovu radnice, Mariánské sousoší a kašnu se sochou Nymfy a Kentaura.Z něho vyjdeme Kostelní ulicí kolem kostela sv. Václava, dále kolem autobusového nádraží pokračujeme stále ulicí Klostermannovou do kopce. Na křižovatce odbočíme do ulice Na Rozárce, která nás dovede až k Tyršově rozhledně.Po shlédnutí okolí z tohoto vyhlídkového vrchu nebo rozhledny, se můžeme vrátit stejnou trasou až ke kostelu a odbočit na ulici ČSA k muzeu, nebo sejít od rozhledny lesíkem a pěšinou přímo k městskému muzeu a židovskému hřbitovu.Po prohlídce pokračujeme dále ulicí ČSA kolem Orlických kasáren až k mostu na začátku obce Helvíkovice. Před mostem odbočíme vpravo podél řeky Divoká Orlice a dojdeme asi po 50 m k rodnému domku Prokopa Diviše (vpravo od cesty v zahradě). Po shlédnutí se vrátíme na silnici a pokračujeme podél řeky proti proudu ulicí Tovární a Albertovou a za penzionem pro důchodce odbočíme vlevo a opět jdeme podél vody.Řeku přejdeme po mostě pro pěší naproti ulici Pod Kapličkou a po asfaltové stezce dojdeme ke koupališti a sportovnímu areálu. Po občerstvení v restauraci Babeta v tomto areálu si můžeme zahrát minigolf a potom pokračovat dál po cestě kolem fotbalového stadionu. Obejdeme ho vpravo a dojdeme až k silnicí č. 11, kterou opatrně přejdeme a dostaneme se do zámeckého parku.Vyznačené cesty nás dovedou až k budově zámku. Zde můžeme projít zámeckým nádvořím a zámeckou bránou na Masarykovo náměstí nebo pokračovat parkem a ulicí 28.října k Divišovu divadlu. Dále jdeme ulicí Nádražní, která nás dovedu zpět do středu města.